Co dělat při ztrátě, nebo zničení průkazu pojištěnce

Publikováno: 8.8.2023  

Nahradit ztracený, nebo zničený průkaz pojištěnce (plastovou kartu) je celkem snadné. Tato situace má několik možných řešení.

  1. Pokud používáte aplikaci VITAKARTA, tak klientskou kartu ve fyzické podobě nepotřebujete - máte ji totiž přímo ve VITAKARTĚ a stačí ji u lékaře ukázat, stejně jako tu plastovou. Pod svým přihlašovacím účtem můžete mít uloženou i digitální kartu ostatních členů vaší rodiny.
  2. Druhou možností objednání karty nové. Po přihlášení do VITAKARTY klikněte na odkaz vpravo dole "Nabídka", dále Pojištěnec / Průkaz pojištěnce - a tam si můžete objednat vystavení nové karty. Opět - pokud máte pod svým uživatelským účtem přiřazené členy své rodiny, můžete požádat o novou kartu i pro ně.
  3. Pokud VITAKARTU nepoužíváte, požádejte o vystavení nové klientské karty buď přes infolinku 261 105 555 (pondělí až pátek 8 - 18 hodin), nebo elektronickou podatelnu na našich internetových stránkách, případně osobně na kterémkoli z kontaktních míst OZP.